Blog
Aktuality a mé právní názory na témata z oblasti práv duševního vlastnictví, ochrany osobních údajů či kybernetické bezpečnosti.
5 výhod ochranné známky oproti neregistrované značce
Vlastník ochranné známky má mnohem jistější postavení a silnější práva a než držitel nezapsané značky. Zde je 5 hlavních výhod ochranné známky oproti nezapsané značce.
Dotace na ochranné známky, průmyslové vzory a audit duševního vlastnictví 2023
Od ledna 2023 lze žádat o dotace na ochranné známky, průmyslové vzory a audit duševního vlastnictví. Dotace vyřizuji zcela za Vás a zdarma. Mám 100% úspěšnost.
Dotace na ochranné známky, průmyslové vzory a audit duševního vlastnictví 2022
Opět je možné žádat o dotace na ochranné známky, průmyslové vzory a poradenství v oblasti duševního vlastnictví.
Dotace na ochrannou známku i v říjnu 2021
Původně bylo možné podávat žádosti o dotace na ochrannou známku jen do 30. 9. V září jsem proto podal rekordní počet žádostí o dotace. EUIPO však...
Dotace na ochranné známky
Poslední šance získat dotaci až 1500 EUR na ochranné známky. Dotace vyřizuji zdarma a mám 100% úspěšnost. Příprava podkladů Vám nezabere více něž 10 min.
Nemajetková újma v nekalé soutěži a duševním vlastnictví
Právo nekalé soutěže a práva duševního vlastnictví umožňují poškozenému, aby se vedle hmotné škody domáhal i náhrady nemajetkové újmy. Uplatnění požadavku na náhradu nemajetkové újmy je však spojeno s několika komplikacemi.
Prodej zboží v e-shopech: 5. Odstoupení od smlouvy
Jaké jsou povinnosti eshopu, pokud zákazník uplatní právo na odstoupení od smlouvy? Jaké povinnosti má spotřebitel? A kdy od smlouvy odstoupit nelze?
Prodej zboží v e-shopech: 4. Reklamace a povinnosti prodávajícího
Víte, jaké jsou nejdůležitější povinnosti e-shopu v souvislosti s reklamacemi, jak reklamaci správně přijmout, rozhodnout o ní a vyřídit ji? Odpovědi naleznete v tomto článku.
Prodej zboží v e-shopech: 3. Základní pravidla reklamace
Co je to reklamace? Jaký je rozdíl mezi právy z vadného plnění a právy ze záruky za jakost? Jaká práva může kupující v reklamaci požadovat a do kdy je musí uplatnit? Základní pojmy a pravidla reklamace přiblíží tento článek.
Prodej zboží v e-shopech: 2. Obchodní podmínky e-shopu
Víte, jak zajistit závaznost obchodních podmínkách a čemu se v nich vyhnout? Odpovědi naleznete ve druhém díle série o právních aspektech prodeje zboží na internetu.
Prodej zboží v e-shopech: 1. Uzavírání smluv na internetu
První díl série článků o právních aspektech prodeje zboží na internetu, který se věnuje smlouvám a určení okamžiku jejich vzniku.
Počátek běhu lhůty ke splnění ohlašovací povinnosti dle GDPR a zákona o kybernetické bezpečnosti
Dle GDPR počíná 72hodinová lhůta běžet od okamžiku, kdy se správce dozvěděl o porušení zabezpečení osobních údajů. Dle zákona o kybernetické bezpečnosti mají povinné subjekty povinnost ohlašovat kybernetický bezpečnostní incident bezodkladně po jejich detekci.